Tulipanaksjonen

Publisert av Bent Halvard Vale den 02.10.23.

Lions Tulipanaksjon arrangeres i slutten av april. Motto for aksjonen er: "Det er bedre å bygge barn enn å reparere voksne".

Den siste lørdag i april strømmer medlemmene i Lions ut på gater og torg med favnen full av vakre tulipaner. Lions Tulipanaksjon er en landsdekkende innsamlingsaksjon hvor pengene går til forebyggende arbeid for barn og unge. Dagen kalles også "Lionsdagen" ettersom vi da benytter muligheten til å fortelle om vårt frivillige arbeid lokalt, nasjonalt og internasjonalt.

En god aksjon samler gjerne inn over 10 millioner kroner (netto).

Det er Lionsklubbene lokalt som står for salget. Mange steder arrangeres lokale arrangementer slik som konserter, mosjonsløp, stands på kjøpesenteret etc.

Mange bedrifter viser sitt samfunnsansvar gjennom kjøp av tulipaner og vaser som gleder både ansatte og kunder.

Hvis det å få blomster ikke er veldig viktig for deg, kan du støtte oss direkte gjennom modulen under. Tusen takk for din støtte!

Her kan du bidra!

Lions Tulipanaksjon er en årlig, landsdekkende innsamlingsaksjon der pengene går til forebyggende arbeid for barn og unge.

PS: Når du betaler, vil du se at pengene går til Effektus AS, som er leverandøren av systemet vårt. Men vi lover - hver eneste krone går videre til kontoen for Lions Tulipanaksjon!

Hjertelig takk for ditt bidrag!